KURS “SZKOŁA DLA RODZICÓW I WYCHOWAWCÓW”

Zajęcia skierowane do
  • Profesjonaliści zajmujący się pracą z rodzicami.

„SZKOŁA DLA RODZICÓW I WYCHOWAWCÓW”- kurs dla profesjonalistów (pedagogów i psychologów)

Uczestnicy szkolenia otrzymają certyfikat uprawniający do prowadzenia zajęć grupowych.

CZĘŚĆ 1 – RELACJA I DIALOG
Szkolenie skierowane jest do:

Profesjonalistów zajmujących się pracą z rodzicami –pedagogów i psychologów pracujących w szkołach, poradniach psychologiczno – pedagogicznych, poradniach niepublicznych, gabinetach prywatnych.

Osoba prowadząca: mgr Iwona Masłowska, psycholog, psychoterapeutka, trener programu “Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” w woj. podkarpackim

Forma:

Zajęcia mają charakter warsztatów psychologicznych, przygotowujących uczestników do prowadzenia zajęć grupowych z rodzicami, wychowawcami, nauczycielami oraz poszerzających umiejętności pracy psychoedukacyjnej w kontekście indywidualnym. Składają się z krótkich omówień i wprowadzeń tematycznych, a przede wszystkim z ćwiczeń, dramy, debaty. Cennym elementem uczącym jest wymiana doświadczeń między uczestnikami. Spotkania odbywają się w grupach nie większych niż 15 osób.

Standardy:
Program Szkoła dla Rodziców i Wychowawców jest programem profilaktyki uniwersalnej ukierunkowanym na przeciwdziałanie zachowaniom problemowym dzieci i młodzieży oraz podnoszenie kompetencji wychowawczych rodziców i nauczycieli.

Adresowany do dorosłych.

Realizacja:

  • 40 godzin dydaktycznych;
  • liczebność grupy 12-15 osób;
  • warsztatowe metody pracy;
  • zalecane prowadzenie przez dwie osoby.

Zaświadczenie może otrzymać osoba, która uczestniczyła we wszystkich zajęciach. Tylko w uzasadnionych przypadkach może to być obecność na 80% zajęć.

Program szkolenia:

  • Rola rodziny w profilaktyce zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży.
  • Dialog, jako podstawa budowania relacji międzyludzkich i wychowania.
  • Postawy rodziców a najważniejsze potrzeby psychiczne dziecka.
  • Zasady, normy, wartości, ograniczenia, jako niezbędny warunek wychowania.
  • Uczucia, ich rola; umiejętność rozpoznawania, nazywania i radzenia sobie z uczuciami. Akceptacja uczuć a korekta zachowań.
  • Współdziałanie i współpraca zamiast nakazów, zakazów i innych form przymusu.
  • Wychowanie do samodyscypliny przez stosowanie konsekwencji (zamiast karania).
  • Rozwiązywanie sytuacji problemowych i konfliktów.
  • Wspieranie dziecka w procesie usamodzielniania się.
  • Toksyczna funkcja etykietowania, przypisywania ról.
  • Konstruktywna pochwała, jako najistotniejszy czynnik budowania realnej samooceny.

Materiały dla uczestników szkolenia:

  1. J. Sakowska Szkoła dla rodziców i wychowawców. Część I. Materiały dla prowadzących zajęcia.
  2. Seria zeszytów metodycznych w formie pdf.
  3. Wybrane elementy materiałów do zajęć warsztatowych pt “Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały” A. Faber, E. Mazlish

Szkolenie profesjonalistów obejmuje 40 godzin dydaktycznych

WordPress Lightbox